پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112247
تکذيب اجباري شدن چادر در دبيرستانها
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 953

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از مهر: مدير کل فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش موضوع اجباري شدن پوشش چادر را براي دبيرستانهاي دخترانه رد کرد و گفت: چنين موضوعي به هيچ عنوان صحت ندارد و آموزش و پرورش هيچگاه چنين دستورالعملي به مدارس دخترانه نداده است.
 
محمد ابراهيم محمدي با بيان اين مطلب گفت: آموزش و پرورش دستورالعملي مبني بر اجباري شدن چادر به هيچ مدرسه و منطقه اي در کل کشور ابلاغ نکرده است.
 
وي در پاسخ به اينکه آيا با توجه به تدوين سند حجاب و عفاف دانش آموزان، احتمال اجباري شدن چادر براي دانش آموزان دختر وجود دارد، توضيح داد: تدوين و رونمايي از اين سند به معني اجباري شدن چادر نيست. يکي از برنامه ها براي تدوين اين سند، "عبرت‌آموزي" دانش‌آموزان از افرادي است که با رعايت نکردن حجاب و عفاف دچار معضلات و مشکلات اجتماعي شده‌‌اند که اين خود مي‌تواند به عنوان تلنگري براي دانش‌آموزان باشد. همچنين در صورتي که والدين دانش‌آموزي نسبت به رعايت پوشش فرزند خود در بيرون از مدرسه کم توجهند حساسيت بيشتري نسبت به اين موضوع پيدا کنند.
 
مدير کل فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: حجاب مورد نظر ما براي دختران همان مانتو و مقنعه است و پوشش چادر هيچگاه از سوي آموزش و پرورش براي دانش آموز اجبار نشده است.
 
به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش معاون پرورشي آموزش و پرورش استان زنجان از اجباري شدن چادر در دبيرستان‎هاي خاص دخترانه خبر داد.
 
منصور مرادلو گفته بود سند تحول بنيادين تاکيد بر تربيت افراد وفادار به نظام و متدين است و براي عملي کردن آن از تعيين حجاب برتر از مدارس خاص شروع کرديم تا با کمک مدير مدرسه، دانش‌آموز و انجمن اوليا و مربيان به اهداف مورد نظر برسيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html